18 kwietnia 2013

„Kolumbia – realizm magiczny” – ruszyła kampania promocyjna

„Kolumbia – realizm magiczny” – ruszyła kampania promocyjna
Autor: paul bridgewater, Dominika Polok, Licencja: CC BY

Kampania promocyjna Kolumbii, której hasło nawiązuje do popularnej w jej regionie literatury, ma na celu zwrócenie uwagi na bajkowy, magiczny klimat tego południowoamerykańskiego kraju.

To właśnie z tego państwa pochodzi jeden z najpopularniejszych przedstawicieli nurtu realizmu magicznego – Gabriel Garcia Marquez, autor słynnego tytułu „Sto lat samotności”. Dzieło to uważane jest powszechnie za jedną z najważniejszych książek XX wieku, a sam Garcia Marquez otrzymał za nią w 1982 roku Literacką Nagrodę Nobla.

Władze Kolumbii postanowiły wykorzystać popularność pisarza po to, by przyciągnąć turystów i pokazać im, że Kolumbia to nie tylko piękne plaże i malownicze zakątki, ale także niezwykła przygoda: wędrówki po plażach, gdzie żyją żółwie wodne, odkrywanie zaginionych miasteczek, pływanie z wielorybami czy odwiedzanie miejsc związanych z literaturą.

W związku z kampanią promocyjną powstał spot reklamowy, mający na celu wizualizację hasła przewodniego. Można go obejrzeć tutaj.

O autorze
Justyna Sekuła
Mimo tego, że od 4 lat mieszka w Krakowie, ciągle z radością powraca w rodzinne strony Beskidu Niskiego. Miłośniczka pieszych wędrówek, zwłaszcza po górach i podróżowania tanimi liniami lotniczymi. Nie lubi ograniczeń, uważa, że najlepsze wycieczki to te zorganizowane na własną rękę. W wolnych chwilach czyta książki, które powoli przestają mieścić się na półce. Wielbicielka zabaw ze słowami, absurdalnych dyskusji i czarnego humoru, pomagającego nabrać jej dystansu do otaczającej rzeczywistości.

Zobacz też

Most nad Morzem Czerwonym?

Wizja prezydenta Egiptu, Mohammeda Mursiego, dotycząca mostu łączącego saudyjską prowincję Tabuk ze znanym kurortem...
Most nad Morzem Czerwonym?