18 kwietnia 2013

„Kolumbia – realizm magiczny” – ruszyła kampania promocyjna

„Kolumbia – realizm magiczny” – ruszyła kampania promocyjna
Autor: paul bridgewater, Dominika Polok, Licencja: CC BY

Kampania promocyjna Kolumbii, której hasło nawiązuje do popularnej w jej regionie literatury, ma na celu zwrócenie uwagi na bajkowy, magiczny klimat tego południowoamerykańskiego kraju.

To właśnie z tego państwa pochodzi jeden z najpopularniejszych przedstawicieli nurtu realizmu magicznego – Gabriel Garcia Marquez, autor słynnego tytułu „Sto lat samotności”. Dzieło to uważane jest powszechnie za jedną z najważniejszych książek XX wieku, a sam Garcia Marquez otrzymał za nią w 1982 roku Literacką Nagrodę Nobla.

Władze Kolumbii postanowiły wykorzystać popularność pisarza po to, by przyciągnąć turystów i pokazać im, że Kolumbia to nie tylko piękne plaże i malownicze zakątki, ale także niezwykła przygoda: wędrówki po plażach, gdzie żyją żółwie wodne, odkrywanie zaginionych miasteczek, pływanie z wielorybami czy odwiedzanie miejsc związanych z literaturą.

W związku z kampanią promocyjną powstał spot reklamowy, mający na celu wizualizację hasła przewodniego. Można go obejrzeć tutaj.

O autorze
Justyna Sekuła
Mimo tego, że od 4 lat mieszka w Krakowie, ciągle z radością powraca w rodzinne strony Beskidu Niskiego. Miłośniczka pieszych wędrówek, zwłaszcza po górach i podróżowania tanimi liniami lotniczymi. Nie lubi ograniczeń, uważa, że najlepsze wycieczki to te zorganizowane na własną rękę. W wolnych chwilach czyta książki, które powoli przestają mieścić się na półce. Wielbicielka zabaw ze słowami, absurdalnych dyskusji i czarnego humoru, pomagającego nabrać jej dystansu do otaczającej rzeczywistości.

Zobacz też