12 najbardziej nietypowych mostów na świecie

#12. Most wodny w Magdeburgu – Niemcy

Naszym zachodnim sąsiadom, zajęło ponad 80 lat, aby dokończyć budowę liczącego sobie 918 metrów mostu dla statków, ciągnącego się nad rzeką Elbe, niedaleko Magdeburga. Inżynierowie po raz pierwszy wpadli na pomysł połączenia dwóch dróg wodnych już w roku 1919, dzięki czemu do 1938 udało się ukończyć część prac, ale budowa została wstrzymana z powodu Drugiej Wojny Światowej. Po zakończeniu działań militarnych i podziale Niemiec, projekt został wstrzymany na czas nieokreślony.
Dzięki zjednoczeniu Niemiec i przeznaczeniu sporych pieniędzy na rozwój transportu wodnego, Most Wodny stał się ponownie priorytetem. Prace rozpoczęły się w roku 1997 i pochłonęły w przeciągu sześciu lat 500 milionów euro! Most łączy obecnie berliński port śródlądowy z portami leżącymi wzdłuż Renu. Akwedukt ciągnący się na całej jego długości, zawiera w sobie 24 tysięcy ton stali i 68 tysięcy metrów sześciennych betonu. Do czasu otwarcia mostu w październiku 2003, statki musiały pokonywać 12 kilometrów, aby dostać się z kanału Midland do kanału Łaba-Hawela, przez śluzę Rothensee wzdłuż Łaby.

Most wodny w Magdeburgu – Niemcy
Autor: WhiteDragon, Licencja: CC-BY-SA

Most wodny w Magdeburgu – Niemcy
Autor: Michael Barera, Licencja: CC-BY-SA

Spodobało Ci się to zestawienie? Śledź nasz profil na Facebooku!


Podobne ciekawostki

10 najstarszych gór polskich

Góry polskie to doskonały obiekt naszych podróżniczych zmagań. Wędrówki górskimi szlakami dostarczają wielu niezapomnianych...
10 najstarszych gór polskich