Bieszczadzka Kolejka Leśna - opis atrakcji
Bieszczadzka Kolejka Leśna jest koleją wąskotorową, która służy obecnie celom turystycznym. Jej główna stacja znajduje się w Majdanie koło Cisnej, a do wyboru turyści mają dwie trasy: na Przełęcz Przysłup wzdłuż Wielkiej Obwodnicy Bieszczadzkiej oraz doliną Solinki do Balnicy.
Kolej została zbudowana na przełomie XIX i XX w. w celu wywozu drewna z bieszczadzkich lasów. Początkowo jej trasa prowadziła z Nowego Łupkowa do Majdanu, ale z czasem powstawać zaczęły przedłużenia i boczne odnogi. Po II wojnie światowej, zanim wybudowano Wielką Obwodnicę Bieszczadzką kolej była jednym z podstawowych środków transportu na południu regionu. Jej znaczenie spadło po wybudowaniu drogi asfaltowej przez Wetlinę, Cisną i Komańczę, ale funkcjonowała na części odcinków aż do 1994 r.
W 1997 r. ruszyła pierwsza turystyczna linia Bieszczadzkiej Kolei Leśnej. Prowadziła z Majdanu do Przysłupu. W późniejszych latach otwarto też drugą linię dziką doliną Solinki w stronę granicy ze Słowacją i stacji Balnica. Obecnie kolej należy do najpopularniejszych bieszczadzkich atrakcji. Na stacji w Majdanie działa także niewielki skansen kolejowy.