Fińskie linie lotnicze Finnair wpadły na pomysł, jak sprytnie wykorzystać społecznościowego giganta – wprowadziły nowy system, dzięki któremu ich pasażerowie mogą odprawić się przed lotem poprzez swoje konto Facebooku. Ale to nie wszystko – pasażerowie mogą również zobaczyć profile innych osób, które odprawiły się na dany lot, a po zakończeniu procedury udostępnić swoim znajomym informację o tym, dokąd lecą oraz o której, zgodnie z rozkładem, wylądują na lotnisku docelowym.
Aku Varamäki, menedżer ds. mediów społecznościowych w Finnair, podkreśla: „Chcemy wprowadzić pewną wartość dodaną do procesu odprawy dla tych pasażerów, którzy chcieliby zobaczyć z kim będą podróżować i którzy są otwarci na nowe znajomości”.
Pasażerowie, którzy chcą podróżować „incognito”, nie muszą się obawiać – nadal będą mogli korzystać z tradycyjnego sposobu odprawy.
W przyszłości Finnair planuje udostępnić tą usługę także na innych portalach społecznościowych.
Finnair nie jest pierwszą linią lotniczą na świecie, która wprowadziła tego typu innowację. Odprawę i wybór miejsca w samolocie poprzez Facebooka już w 2011 roku udostępniły Malaysia Airlines.