
Ranking najlepszych podmiotów związanych z branżą turystyczną amerykański magazyn podróżniczy przeprowadza już od dziewięciu lat. W tym roku w ankiecie przeprowadzanej od 1 stycznia do 31 sierpnia wzięło udział ponad 28 tysięcy osób, głosując na zwycięzców w 72 kategoriach. Czytelnicy „Global Traveler” postrzegani są jako turystyczna elita: z przeprowadzonych badań wynika, że w ciągu roku odbywają średnio 16 lotów międzynarodowych i 16 krajowych, przeciętnie 100 nocy spędzają w hotelach, a aż 76 procent z nich regularnie lata klasą biznes. Dane te budzą szczególne zainteresowanie wśród menadżerów największych firm turystycznych.
Gdzie i jakimi liniami najbardziej lubią podróżować czytelnicy prestiżowego magazynu?
Oto zwycięzcy tegorocznego głosowania:
najlepsza linia lotnicza na świecie – Singapore Airlines;
najlepsza linia lotnicza w Europie – TAP Portugal;
najlepsza linia lotnicza w Ameryce Północnej – Air Kanada;
najlepsza linia lotnicza w Afryce – South African Airways;
najbezpieczniejsza linia – izraelska El Al;
najlepsze usługi w klasie biznes – British Airways;
najlepsza linia na trasach transatlantyckich – Lufthansa;
najlepsza obsługa – Asiana Airlines;
najładniejsze stroje stewardes i stewardów – Etihad Airways;
najlepsza kuchnia – Alitalia;
najlepsze wina serwowane w klasie biznes – Brussels Airlines;
najlepsze wina serwowane w klasie pierwszej, a także najlepsze czerwone wina w międzynarodowej klasie biznes i klasie pierwszej – British Airways;
najlepsze białe wina serwowane w klasie pierwszej, a także najlepszy szampan – Asiana Airlines;
najlepsze lotnisko na świecie – południowokoreański Incheon International Airport;
najlepsze potrawy serwowane przez lotniskowe restauracje – Singapore Changi Airport;
najlepszy rodzaj samolotu – Boeing 747;
najlepszy alians lotniczy – oneworld.
Z kolei najlepszym hotelem na świecie uznano The Address Downtown Dubami, a najlepszą siecią hotelową – Ritz-Carlton.
Ceremonia wręczenia nagród zaplanowana została na 12 grudnia w The Peninsula Beverly Hills Hotel, wybranym przez czytelników „Global Traveler” najlepszym hotelem w USA.