23 grudnia 2012

2. edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej LAWINOWE ABC

2. edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej LAWINOWE ABC
Autor: Lawinowe ABC, Licencja: Domena publiczna

 Wystartowała 2. edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej „LAWINOWE ABC”, której celem jest promowanie takich zachowań zimą w górach, jak: zapoznawanie się z aktualnym komunikatem lawinowym, umiejętność oceny zagrożenia lawinowego w terenie, posiadanie sprzętu lawinowego oraz wiedzy, jak go użyć w praktyce.

Druga edycja kampanii będzie trwała całą zimę, a jej głównymi celami są: profilaktyka lawinowa, edukacja górska, bezpieczna turystyka zimowa oraz zwiększenie zasięgu akcji w stosunku do poprzedniej edycji. Organizatorem jest Tatrzański Park Narodowy.

 Nasze motto brzmi: stale ucz się gór, a jeśli zdecydujesz się na samodzielne wyjście, to na każdym kroku sprawdzaj sytuację lawinową i podejmuj właściwe decyzje. Zabierz ze sobą sprzęt, którego działanie wcześniej poznałeś i którym potrafisz się posługiwać – czytamy na stronie organizatorów kampanii społecznej „LAWINOWE ABC”.

 Posiadanie sprzętu lawinowego nie upoważnia nikogo do przekraczania granic. Jeśli masz detektor, sondę, łopatkę lub plecak ABS, nie oznacza to, że możesz bezpiecznie wejść w teren bardziej niebezpieczny! Człowiek porwany przez lawinę – ze sprzętem czy bez – traci 50 proc. szans na przeżycie – dodają twórcy kampanii.

 Więcej szczegółów można znaleźć na stronie organizatora: http://www.lawinoweabc.pl

O autorze
Alicja Szulborska
Pracuje jako dziennikarka i redaktorka oraz copywriterka. Nie wyobraża sobie życia bez kawy i cukru. Uzależniona od dobrych książek, filmów i seriali oraz muzyki. Ceni klasyków, ale i nie stroni od współczesnej literatury i kina. Uwielbia pisać i podróżować. Jest wiecznym poszukiwaczem więc co jakiś czas odkrywa nowe rzeczy, które stają się jej zainteresowaniami. Jedną z jej fascynacji jest pełna kontrastów azjatycka (w tym chińska) muzyka, której sporo miejsca poświęca na swoim blogu boswiatjestciekawy.wordpress.com.

Zobacz też

Odpraw się przez Facebooka

Fińskie linie lotnicze Finnair wpadły na pomysł, jak sprytnie wykorzystać społecznościowego giganta – wprowadziły...
Odpraw się przez Facebooka