
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) dostrzegła potencjał w młodych turystach z Europy i to właśnie pod ich kątem zamierza tworzyć kampanie promocyjno-marketingowe. Jedną z nich będzie akcja pt. „Niemcy celem podróży dla młodych – HotSpots, Brandnew, Lifestyle” prowadzona przez cały rok, do marca 2014 roku. Petra Hedorfer, przewodnicząca zarządu DZT, podkreśla, że to właśnie młodzi turyści są grupą, która świetnie rokuje na przyszłość – w 2011 roku prawie dziesięć milionów przyjazdów do Niemiec przypadło na turystów w wieku między 15 a 29 lat.
DZT zamierza również wykorzystać potencjał mediów społecznościowych, zwłaszcza Facebooka, Twittera i Instagrama oraz wesprzeć go własną stroną www: germany.travel/youth. Kampania będzie przebiegała pod hasłem „Youth HotSpots in Germany – Share the moment” i ma zachęcać młodych ludzi do dzielenia się swoimi najlepszymi wspomnieniami z podróży.
W ramach kampanii, DZT przygotowała również dla młodych turystów darmową aplikację „Youth HotSpot”, która ma pomóc w szukaniu otwartych punktów dostępu do internetu (WLAN) na terenie całych Niemiec. Aplikację można pobrać sklepie internetowym Google Play i App Store – zawiera wykaz ponad 1300 miejsc, gdzie swobodnie można korzystać z Inetrnetu.
Na stronie internetowej znaleźć można informacje na temat Niemiec, z którymi warto zapoznać się jeszcze przed wyruszeniem w podróż – interaktywna mapa pokazuje, gdzie w tym kraju znajduje się najwięcej ofert w pięciu kategoriach: „Must Sees” („To trzeba zobaczyć”), „Nightlife” („Nocne życie”), „Shopping” („Zakupy”), „Bars & Cafés” („Bary i kafejki”) oraz „Festivals & Events” („Festiwale i wydarzenia”). Najlepsze miejsca wybrane zostały na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród lokalnej, niemieckiej młodzieży. Użytkownicy mogą również na bieżąco uzupełniać mapę o nowe, odkryte przez siebie miejsca i dzielić się nimi ze znajomymi m.in. na Facebooku, dostarczając w ten sposób na stronę własnych treści, które staną się częścią kampanii.