
Pod właśnie takim hasłem ruszyła kampania promocyjna zainaugurowana przez Wielkopolskę na zakończonych kilka dni temu Międzynarodowych Targach Turystycznych we Wrocławiu. Reklamowane mają być cztery produkty turystyczne, które najbardziej kojarzą się z regionem: kultura i historia, tradycja, kolej oraz aktywność. Ewa Przydrożny, dyrektor Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej, podkreśla: „Chcemy przedstawić Wielkopolskę jako kontynent magiczny, osadzony w niepowtarzalnych realiach, wytworzonych przez lata historii i tradycji”.
Kampania skierowana jest do osób pomiędzy 18 a 40 rokiem życia, przede wszystkim tych, którzy posiadają wyższe wykształcenia, a celem ich podróży jest aktywny wypoczynek powiązany ze zwiedzaniem – z przeprowadzonych badań wynika, że właśnie tacy ludzie najczęściej odwiedzają Wielkopolskę. Region ten jest swego rodzaju azylem turystycznym gdzie można przeżyć niezapomnianą przygodę oraz dotknąć wielkiej historii.
Promowane produkty turystyczne mają swoje własne graficzne motywy przewodnie oraz towarzyszące im hasła promocyjne:
„Otwórz się na historię” – promocja tego, co kształtowało nasz kraj, zabytków, pierwszej stolicy Polski; motyw przewodni – Drzwi Gnieźnieńskie;
„Wkręć się w tradycję” – prezentacja architektury drewnianej (wraz z machinami oblężniczymi) oraz sposobu życia dawnych Wielkopolan, ich zwyczajów i tradycyjnej kuchni; motyw przewodni – zabytkowy wiatrak;
„Kolej na przygodę” – promocja parowozów i kolejek wąskotorowych; motyw przewodni – zabytkowy parowóz;
„Skocz na weekend” – pokazanie możliwości aktywnego spędzenia czasu w Wielkopolsce: turystyki konnej, spływów kajakowych oraz wycieczek rowerowych na szlakach z innowacyjnym systemem GPSwielkopolska; motyw przewodni – sylwetka jeźdźca na koniu wyskakującego z grafiki (mapy Wielkopolski).
Kampania jest częścią większego projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007–2013.