Jeżeli choć raz zdarzyło Wam się zostawić cenną rzecz w hotelu czy na lotnisku, spodoba Wam się idea internetowego biura rzeczy znalezionych, mająca swój wyraz w portalu Chargerback.com. Badanie przeprowadzone w USA wykazało, że co roku 46 milionów różnych przedmiotów zostawianych jest przez gości w hotelach, a co tydzień 12 tysięcy laptopów przez pasażerów na lotniskach. Co ciekawe, do właścicieli wraca jedynie 10 procent z nich.
Twórcy serwisu chcieli stworzyć miejsce, którego założeniem jest zautomatyzowanie procesu odzyskiwania rzeczy zagubionych w miejscach związanych z turystyką: hotelach, restauracjach czy ośrodkach narciarskich.
Korzystanie z portalu jest bardzo proste – użytkownik zgłasza on-line zaginioną rzecz, podając jednocześnie pomocne informacje (gdzie i kiedy ją zostawił) i pozostawia swoje dane kontaktowe. Za niewielką opłatą serwis pośredniczy też w wysłaniu odnalezionych przedmiotów pod wskazany adres.
W tym momencie Chargerback.com współpracuje z ponad 30 amerykańskimi obiektami – wśród nich znajduje się m.in. hotel Sheraton w Atlancie czy Treasure Island w Las Vegas.