Wyspy Kanaryjskie są jednym z popularniejszych kierunków turystycznych, zwłaszcza wśród mieszkańców Niemiec, Wielkiej Brytanii i Skandynawii. Ricardo Fernandez de la Puente Armas, minister turystyki w rządzie należącego do Hiszpanii archipelagu na Oceanie Atlantyckim, poinformował, że teraz kampania promocyjna ma objąć trzy nowe rynki: we Francji, w Rosji i w Polsce. Przedstawiciele branży turystycznej Wysp Kanaryjskich zorganizowali spotkania z polskimi touroperatorami w Gdańsku, Warszawie i Katowicach. Co z nich wyniknie?
Minister de la Puente Armas podkreśla, że w ubiegłym roku Hiszpanię odwiedziło 550 tysięcy turystów z Polski, a 170 tysięcy z nich za cel obrało sobie Wyspy Kanaryjskie i to właśnie z tego powodu warto mieć wpływ na decyzje polskich turystów dotyczące miejsc, gdzie spędzą urlopy. Z badań Euromonitora (europejski urząd statystyczny) dotyczących sytuacji ekonomicznej Polaków wynika, że znajdują się oni w grupie docelowej Wysp. Przeprowadzone ankiety pokazują również, że na naszych rodakach wywarły lepsze wrażenie, niż zakładali przed wyjazdem. Kanary chcą przybliżyć im swoje walory, np. poprzez stworzenie serwisu internetowego po polsku. Rząd Wysp przeznaczy na promocję 17 milionów euro.
„Jednocześnie z promowaniem Wysp Kanaryjskich zamierzamy podnosić jakość obsługi” – mówi de la Puente Armas. W tym celu zorganizowane mają zostać szkolenia dla personelu hotelowego dotyczące podejścia do klientów, zatrudniani będą również pracownicy, którzy posługują się językami turystów.
Akcjom promocyjnym towarzyszyć mają kolejne inwestycje mające na celu poprawę infrastruktury turystycznej – zostaną wsparte z funduszy unijnych. De la Puente Armas informuje, że w tej chwili parlament Wysp debatuje nad ustawą ułatwiającą modernizację infrastruktury. „Chcemy połączyć środki publiczne z prywatnymi” – podkreśla. W planach jest np. podnoszenie standardu hoteli, a także modernizacja miejsc publicznych – dróg, placów czy parków.